Арыстан баба және Сунақтар шежіресі

Бөлім: Тарихтар мен тұлғалар 232

Арыстан баба және Сунақтар шежіресі!

Менің, қазақтың діл білімінің негізі, ата салт дәстүрлі дініміздің, әулие баларымыз меңгерген сандық діл білімін, Абай-Шәкәрім аталарымыз және соңғы Раббымыздан келген қиямет күнінің, пенделер бойындағы ауру, азап себептерін, басылым беттері қабылдамай, тіптен «зона кз» сияқты ел басының өзіне лағнет айтқан, жазбаларды да қабылдайтын, ғаламтор басылымы да шығарып тастайтын болғандықтан, халық арасына ғаламтор почтасы арқылы жіберуді әдетке айналдырғанмын. Сонымен, рахмет айтқандар да, үнсіз қалғандар да болып, кейде ашықтан жазғырып, бұндай ақпаратарды тек, мешіт имамдары арқылы ғана таратылуын ескертіп, тіптен кейбіреулері дін саясатын күштеп тартуға заңмен жазаланады деп қорқытқандар да болды.  Дін саясаты Мұхаммед пайғамбарымызбен толық аяқталғанын енді басқа дін саясаты жер бетінде бомайтынын қалай түсіндіресің ондай «Білдіман», тәкәпар жастарға? Сонымен ғаламтор бетінде казах ру сұхбат алаңында, осындай топтағы; Еркін деген дінші бауырымыз мені «жын-шайтан» деп атап және «Исламдық толыққанды біліміңіз бар ма? Ондай алған құжатыңыз болмаса,  білімді имамам дін ғалымдарынан, кешірім сұрап, тәубеге келіңіз!» деген бұйрығын көргеннен кейін, әлі жазылмаған қотырды қайта қасып қанатқан соң, әзірге халыққа ерте жариялауға болмайды деген тарихаттық ақпараттардың ішінен, Арыстан бабамызға байланысты мағлұматты «Толыққанды ислам білімі дегенді қалай түсінеміз?» деген мақаламен бірге жариялауға тура келеді. Сонымен мұндай тығулы жатқан  қаптардың бірінің ғана аузының шешілуіне, Абай атамыздың ескерткен; «Ақырзаман жастары, қосылмас ешбір бастары… тойса сиыр сяқты өрге келіп сүйкенер..» «Өзі шошқа өзгені ит деп ойлар» дегендей кейбір дінші жастарымыздың осындай ұятсыз, арсыз, білімсіз қылықтары себеп болғандықтан, әрі қарай бұл ақпаратты халыққа толық жария қылуды жөн санадым. Сонымен; Арыстан баба нәсілі тәжік. Әкесі, Ибрагим. Анасы;Бәди. Жұбайлары; Үзім, Сәпина, Зәни, Бәтима, Амина аналарымыз болып табылады. Ал бұл аналардан туылған балалар;Мамуд (Дағыстан елінде жерлеген). Михрила (Бахи-Баку жерінде). Мехмет (баку) Базил (белгісіз, табылады) Ал, Махсур-Мәнсұр; Сақшы, қорғаушы және Тентек ата деген атпен қазақ болып, тарихта қалған. Енді Мансұр атамыздың жұбайлары; Закира; Суфила. Бұл аналардан тараған ұрпақтар, Бали, Бешер, Осина, Тохир яғни Сунақ ата. Ал, Сунақ атамыздан кімдер тарап, қандай ұрпақтар бар екенін тарихшыларға құпия емес. Сонымен енді Сунақ атамыздың үлкен атасы болған, Арыстан бабамыздың сахабалық  аты да болып, бірақ оны әзір жариялауға болмайды. Тарихатта бұл әзірге құпия есімі бойынша, бабыздың еңбегі, деректері арап елдерінен табыла қаласа, оны жойып жіберуге, жалған қожалық ұғымын қалыптастырушы, өз еліміздің дінші ағайындарымыздың көмегімен мүлде жоғалтып жіберуі де мүмкін. Қожалық негізінен сахабалық дәрежеге байланысты болып, Тәжік ағайындарымыз Қазақ бабамыздың ұрпағы болып келсе, онда тәжіктен де сахаба және осындай ғұлама дін қожасы шықанын мойындау, әзірше ертегі сияқты. Бұл да біздің тарихат саласында азғындаған, исламдық дін біліміздің кесірі, осындай әділдікті және құдайдың ақыл-ой, жан ғылымының тең әділетті түрде барлық адамзат тегіне, нәсіліне ауысып отыруымен; қожалықтың да, төрелектің де қонуын қасиет болып, сахабалар, пайғамбарлар аруағының  келуін терістейтін, құранды теріске алған масхабтық біліміздің шалағайлығынан деп түсінгеніңіз абазал. Енді Сунақ атамыздан тараған рулы ел, өз аталарын білуге және бұл жағдайдың тәжік елімен арадағы достығымыздың  бекіп, Арыстан бабамыздың сол жердегі 450-жыл өмір сүргенін, үйін және еңбектерін неге ұрпақтары ізденіп, жарыққа шығармасқа?- деген ниетпен негізгі ұрпақтары болған, Сунақ бауырларымызға осы мәліметтер жүрек көздермен қабылданса екен деген ғана ізгі ниетімізді жеткізуді жөн көрдік.

Закира анадан; Ақбауыр-Қарақожа-Бекарыс-Биарыс-Бекмахан-Ақберген-Түктіарыс-Байқожа-Махмуд (Кіші жүз Алтын Жапастағы Жұпар (Алтын апа) анамыздың әкесі болып табылады) Сунақтар да біз араптан тарадық деп адаспай, қазақ арасындағы өз туыстарын, қандастарын, әкесі бір тектерін  білген жөн болар.

10 thoughts on “Арыстан баба және Сунақтар шежіресі

    1. Дәлел келтір. Және Құдайдан алған аян дерекпен ант ішіп, шындыққа жүгінгеніңізді дәлдеңіз. Құр пәленше жазып қалдырған екен деп ой жорымай! Аруақтың өзінен сұра, дұрыс болмаса сонда қарсы бол. Ондайың жоқ болса Құдайға да қарсы болған боласың.

      1. Еркiн дiншiге кулак салыныз. Таубеге келиниз. Бул далел емес. Сиздин болжамынызга бола тарих озгермейд. Биз оз ата-бабамыздын кайдан келгенин билемиз.Сунактар араб елинен ислам динин тарату максаттында букил елге тараган. Сондай ак тажик елине де. Соган бола Сунактар тажик елинин тумасы болмайд.

        1. Меруерт! Адам баласы адамға ғылым бере алмайды. Мұндай ғылым құдайдың өзінен, уахимен ғана беріледі. Сондықтан пенделер Пір болып құпия жан ғылымын көрсете алмайды. Надан болма, қолдарыңнан келсе құдайдан тілеп, Сунақ атаның өзінен сұраңдар. Ол қайдан шықанын Еркінен жақсы біледі. Аянмен көрсетеді де. Ал ол қолдан келмесе онда құр біліммен ой жорыған надандық қана! Құранға да, інжілге, тәуратқа да дәлел сұра, егер құдайдың беретін уахина күмәндарың болса. Мұхаммед пайғамбарымызда көптеген тарихты, дін құлшылығын қайта түзеткенмен християн елі әлі кезге дейән мойындаудан бас тартып отырғандары жоқ па? Сенджерде де осындай ауруға ұшырағансыңдар.

  1. Ассаламуалйекум уа рахматуллу уа баракату Токберген! Вы от куда взяли все эти сведение?Вы сказали что цитирую «Адам баласы адамға ғылым бере алмайды. Мұндай ғылым құдайдың өзінен, уахимен ғана беріледі.»
    А вы кто тогда? Без ни каких докозательств и из каких источников взяли эти сведение? Прежде чем что то говорить про целую племю или родов, надо изучать про этих родов.
    Если Вы действительности хотите узнать кто такие эти СУННАХИ, то спросите об этом у самого бывшего главного муфтия Абсаттар хажи Дербисали Орта Азия мүфтилер кеңесінің төрағасы, Бас мүфти.
    и после этого напишите заного свое шежире про этих великих людей

    1. Асқар шала қазақ екенің көрініп тұр. Демек сенде жете болуы да мүмкін емес. Мұндай жағдайда сенің бұл тек білімге кітапқа ғана жүгініп тірі пендені құдайдай көруің де заңдылық. Құранды оқып ата дәстүрінен жартылай хабарың болса әорине мұндай сөз айтуға арланар едің де… Абайды оқы түсіне алсаң. Шариғат бекіген дін ісі білімі ғана болады. ал ілімдік тұрғыда әр пендеге аян, уахи болып оқылатын Құдай ісі жол жобасы деген де бар.

    1. Тауықсызда таң ата береді ғой Асқар мырза. Сен ана тіліңді қадірлемей, ата дәстүріңнен аруақтан бас тартқанмен тегі таза қазақ құдайға шүкір баршылық.

  2. Полсе всего этого, то что ты написал, тебе просто надо написать сказки народные

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *