Ата жол діни философиясы, яғни ақыл-ойдың және логиканың мектебі.

Жақында Астана қаласының әкімі Иманғалы Тасмағанбетов мырза мұғалімдер қауымын жинап алып жақсы бір жас ұрпақтарды тәрбиелеуге арналған мәселе көтерді. Яғни мектептерде «логика» сабағын оқыту керек деді. Енді психология ілімінде логиканы философиямен байланыстырып, ал естілікті ақылдың аясындағы есте сақтау ұғымымен түсіндіреді.

Негізінен естілік дегеніміз философиялық білімнен пайда болатын, ана тіліне тәуелді діл білімінің қандық сапасын айқындайтын логика ілімі болып және оны әулие  аталарымыз ар білімі деп түсіндірген. Сонда барлығы діндердің рухани жетістігі философия ілімінен бастау алған, сөзді ұғынудың сана қуатын жетілдіру болып,  әлем ғалымдарының халықтық санасын ашу дегеніміздің барлығы осы ұғымға келіп тіреледі. Әл-Фараби атамыз да адам баласының барлық ақыл-ойының негізі сана қуатының таразысы логикадан басталады деп түсіндіреді. Философия сөз білімімен өлшенсе, логика құпия іліммен, дінмен, ғұмырмен, тәрбиемен өлшенеді. Қыз бала жасынан екі қанатты періште болып, бас ерекшелігі, яғни ойлау қабілеті шектеулі, қан тазалығына, сезімге негізделгендіктен «логикасы» дүние тіршілігіндегі ойлау қабілеті ер балаға қарағанда жылдам, әрі жетік болуы тиіс. Сондықтан қан тазалығы тек ар біліміне тікелей қатысты болып, «Қызға қырық үйден тыйым» деп жан ошақтарын, әурет жерлерін таза, жабық ұстап және оны белгілі шектермен, ғұмырлық қағида, аналар тәжірбиесімен зейнеттей білген.

 Логика тұрмыстық, қылықтық, кәсіптік, шаруашылық себептерін тіршілік тасына байланысты пайымдау қабілеті болып, философия жаратылыстық әлемдік болашақтық пайымдау тәсілін қалыптастырады. Сондықтан бұл білімнің қарсы жағы логика шайтанға, философия жынға тән физиқалық өрістік бейнені қалыптастырады.

Бұл екі өлшемнің арасында дін-жаны болмаса онда жеке-жеке жансыз болып адасуға соқтырады. Қазіргі таңда ел басшылары дүние, тұрмыстық, әйелдік логиканың жетегінде кетіп, философиялық пайымдауымыз да теріс логика біліміне айналып арасында дін-жаны, некесі де болмай, жетілмей, даналық өлді. Енді әйел затында жан біліміне байланысты тұрмыстық көру сезімдеріне негізделген жіңішке логика қуаты жетілсе, ал рухани және шаруашылық әдістерін, ғылым, білім т.б. адамзаттың сыртқы әсерлерге байланысты барлық саласының философиясын, сөз және есту қуаттарын ер азаматтар меңгеріп неке төсегі, жұбайлық өмір арқылы философия, логика ілімдерінің қуаттарының өзара араласып бірленіп, тәжірибе алмасуымен адамзаттың толық ойлау қабілеті сана қуаты болған естілік өрісі, аруағы пайда болады. Сондықтан жастарға ауыр дін философиясын немесе масхаб логикасын емес, екі аралықтан пайда болатын ғұмыр жемісін, ұлттық тәрбиені сіңіруді, естіліктің сабағын, аталар бақшасынан ой гүлін теруді, аруақтың шамасына қарай көрсеткен рухани жемісін жеуді  үйрету керек.

Естілік дегеніміз әрбір ұлттың, елдің өз болмысына, тарихи шежіресіне қарай, ата-бабасының еккен рухани егінінің жемісі, аналар қанында пайда болған діл бақшасының жемісі, көктегі жинаған қазынасы Шәкәрім атамыз ескерткен; «Бәйшешек бақшасы» болып саналады. Олай болса бұл бақшаның негізгі философиялық жеті қағидасы болып, жоғарыда тылсымнан батамен беріліп, көрсеткен «Фатихамыз» жеті жарғы, ар мектебінің негізгі сабақтары, ілімдері болып, балаларымызға барлық жастардағы жастарымызға ақыл-ой сапасына қарай білімі де болып логика пәні, яғни ұлттық тәрбие сабағы болып қалыптасу керек. Енді бұл логика философиялық даналықты, ұлттық естілікті қалыптастыруда ата жолы не береді?- деп сұраңыз.  Масхабымыз, мешітіміз, мектептеріміз, институттарымыз жеті жарғының бірінің ішінде бірі тұрған жеті шеңбердің ортасы болып, тәрбие негізінің алғашқы және негізгі сыныптары болып, ал осы жеті жарғы тұтастай алғанда ата жолымыз, рухани заңымыз болып, бүкіл еліміздің рухани  мектебі бола алады деп алдын-ала Раббымыздың атынан уәде де беруге болады. Бірақ ол үшін ата жолының әуелі ордалар қағидасын, ар білімінің тазалығын қалыптастырып барып қана барлық саладағы білімді мамандардың тылсым мен аралықтағы кітабына жалғануына хикмет есіктері де ордалар арқылы ашылатыны да хақ.

Мысалы 2-3-жыл бұрын Менделеев аруағынан аян келіп, химиялық кестені кер таңбасымен жетілдіріп, жаңадан көптеген құпиялардың ашылатынына белгі түсті. Сол сияқты аспан мүліктерінің тығулы жатқан Әл-Фараби атамыздың еңбегін былай қойғанда, 100 жылдан кейін ғана анықтауға біліміміздің шамасы жететін құпия сырлардың кейбіреулерін осы кезде-ақ жария қылуға болады. Сондықтан қазақ еліне миллиардтап шығын жұмсап, аспан кеңістігін зерттеудің қажеті жоқ, дайын біліммен, логикалық тұжырыммен алдын-ала білімімізді бағыттап, жаратылысқа деген философиялық түсінігімізді жазып, сонымен өмір сүре білсек өркениет, ғылым есігі де ашылып, артынан амал жоқ дүние жүзі үлгі алып соңымыздан еретіні де хақ. Сол сияқты дінде де жан ғылымының құпия сырларын аталарымыз меңгерген логикалық білімін, мақал, нақылдарын жастарымыз мектептен бастап білім қылып меңгере білсе ден саулықтың да, ар саулықтың да әлемде үлгісі және мектебі де қазақ елі болып, қазіргі таңдағы еліміздегі бүкіл  діни топтар түгіл, исламдық сопылық ағымдар да өзінен-өзі жоғалып, және христиан дінінің шіркеулері де бірінен соң бірі жабылумен, қазіргі таңдағы қазақ тіліне ақша жұмсап, жалынып оқытпай-ақ, керісінше әлем халқы қазақ тіліне мұқтаж және ақша төлеп үйренетіні де хақ. Бірақ бұл ертегілерді сеніп түсіну үшін  аталарымыздың; «Тегін адам таз болмайды» деп, діні жұмсақ, ділі яғни рухани «т+егіні» толық, пейілі кең, есебін құдайдан күтетін «тегін» білген; қу бас, таз болмайды. Бірақ қу заманға лайық, ел басқарған тақыр бастардың логикалық қулықтарын да пайдаланып, бөлшек-бөлшек садақадан кәсіп қылып, азғындыққа түсіп, ата жолының философиялық, логикалық, психологиялық, теологиялық білімін теріске алып жатқан халықты қараңғылыққа қарай бастап апара жатқан ордаларға да, жалпы халықтық зияратшылар мен ата жол ішінде  ақпараттық «жиһад» соғысын ашу керек. Заңгерлеріміздің, мүфтияттық ғалымдарымыздың пәтуа бергіштігі, сөз, іс жүзіндегі көмектері осы салада үлкен  жәрдем болып, өздерінің байқамай адасқан күнәларынан ақталуға да септіген тигізері де сөзсіз. Және маған көп жағдайда ата жол ішіндегі болсын, сырттай білімді, ілімді пенделер тарапынан болсын мөр мұғжизасының хақиқаты мен білімі туралы сұрақтардың көп кездесетіні де рас.

Жасыратыны жоқ, Ақ ұлымыздың тірі кезінде ата жолға алғашқы келген кезде менің екі арманым болған. Біріншісі; Кейбір жан ашыр адамдардың арасында көрген,  халықта «жынды, тентек болу» деп аталған рухани дерттің себебі мен емделу жолын, білімін меңгеру еді. Оған құдайдың берген сыйымен көптеген жетістіктер мен ішкі құпия сырын, білімін толық болмаса да шәкірт, маман дайындайтындай халге жеттік. Ал екінішісі; Ақ ұлға келген «Мөр» мұғжисаның құпия сыры, білім еді.

Бұл жолда зерттеуге Ақ ұл қасындағылардың және өзінің де құпия ұстауымен ұзақ уақыт сырттай бақылап, тек қайғылы сынаққа түспестен 6-7 ай бұрын бір аққуымызға аян беріп, гүлдің суреті салынған ақ қағазды беріп, оны ол маған әкеліп, мен аққуға көшірмесін беріппін. Бұл аянды мен «Мөр» білімін көрсететін болды деп жорыдым. Бірақ, Ақ ұл сол кезде аппақ көліктің қасында, ақ көйлек киіп ұзақ сапарға шығатындай болып тұр екен. Ақ ұлдың қазасынан бұрын үйімен екі арада тұзды шалшық көл болып, онан қалай айналып өтемін деген аяндарды көретінмін. Әрине бұл менімен Ақ ұлдың арасындағы көмекшілердің сөз, өсек жүзінде қойған кедергісі еді. Ақ ұлдың қазасы жетіп, мен үшін үлкен соққы болып, осымен енді мөр ғылымы да тоқтаған шығар деп қиналғаным да рас. Бірақ жерленетін күні сол көлдің ортасын жарып жол салып және мен барған үйде бір әулие кісінің бейіті болып,  зияраттап кіруге келе жатқан топ халықтың алдын кес-кестеп шалбар киген, басы дұрыс жабылмаған әйел, еркектердің бәрін сыртымен айналып өтуге, ішке кіргізбеуге тырысып жатқанымды көрдім.

Бұл Ақ ұлдың соңғы аманаты және ата жолының басты сынағы да еді. Өзінің жерлеу рәсімі түгіл, әлі кезге дейін жалпы халық түгіл аққу, сұңқар шәкірттерінің, жұбайларының өзіне де ондай арсыздыққа тыйым салу мүмкін емес болып тұрғаны да сөзсіз. Және Ақ ұлдың тірі кезінде қазақ елінде мөр мұғжизасына қарсы түйсікпен жүрек ашудың қара бақсылық түрі үлкен сынақ  болып, «Ақ ана», «Ермек» т.б. топтар арасында үлкен дау, қарсылықтар болғаны жасырын емес. Осы Ақ ұлымыздың мөрдің құпиясы  ашылып білімді, ғылымды әлем халқына жария,  түсінікті болса деген арманы өзімен бірге кетіп, ал оның көмекшісі болғандар керісінше осындай тәсілмен жалған жүрек ашу істерін жүргізіп, аруағын да тыныш жатқызбай мазалап жатқандар және оған жәрдемге тұрған бүкіл шәкірттері де енді шайтан жамағаттарына айналып, ұрпақтарына дейін есепке алынып, тәубеге келіп үлгірмесе жақында қатты сынақтармен жазаланатынын да білсе екен.  

Тылсымның бұзылмас заңы да және қандайда бір қасиеттің тірі кезінде меңгерген мүміннің, өлгеннен кейін де сол дүниенің мирасқоры болады деп пайғамбарымыз ескерткен екен. Ал енді мөрдің мұғжисын Ақ ұлдың кезінде өткен сынақтарын түгел өтіп және соңғы ажалмен аяқталған  сынағынан да өтіп қана тек Ақ ұлдың аруағына ғана жалғану арқылы атқарылатын жүрек көзін ашудың енді мүлде тақуалықты меңгеру арқылы және 3-4 жыл арнаулы сынақтармен тек айды көре салып ондай дәрежеге жетуге болады деген надандықтан арылып, бұл хикметтің Шұғара жұлдызымен байланысты өте жоғары белгісімен және Мұхаммед пайғамбарымыздың 47-құран белгісіне жалғануға өзімен кездесіп, уахи, батасын алу да шарт екенін білгендеріңіз абзал. Ал мұндай тақуалықты меңгергендердің құран білімінен міндетті сауатты түрде 30 рет Халифа Алтай аудармасын оқып, өзіне берілген кітап санын алып, тән тазалығының белгілі бір мүшеде, теріге түскен мөрі де басылуы керек. Соған қарап қандай кітабы болып, қандай пайғамбар хикметіне жалғанғанын да білуге болады.

Ал ақ ұлдың кезінде осындай топтағылардың жүрек ашуға болашақ аққу, сұңқарларды дұрыс дайындай білмеуінен және екі рет мөр ашу дегеннің дұрыс емес екенін ескертуден,  көпшілігі мені Ақ ұлға қарсы болған надан есебінде санайтыны да рас. Бірақ бұл тәжірибені меңгеріп, қандай да Ақ ұлдың алдынан жүрек ашу сатысынан өткен пендені қайта тазалап, бұл хикметті меңгеруге болатынын іс жүзінде дәлелденгенін де білгендеріңіз жөн. Сондықтан Ақ ұлдың алдынан ашылған осындай аққу, сұңқарлық қасиет алғандарды түгел болмаса да қайта сапқа қосуға болды. Және мөр мұғжизасының нақты ғылымын жазу үшін алда жан ғылымының есіктерін толық ашумен ғана түсінікті болмақ. Әзірге мұндай мәлімет білім бар, бірақ батаның қандай ағзалармен, жолдармен келіп, сөз болып бейнеленуін және аққу, сұңқарлардың тәндерінің қандай жағдайда зиян, пайда әсерлерін немесе дүние қызығына айырбастап, тастап кеткенде қандай сынақ, ақиретте күтіп тұрған жанның да сипаттарын, болашақ ұрпақтарына келетін пайда, зиянын да толық баяндау үшін арнаулы алда ана тіліне, жан ұяға байланысты тақырыптармен көлемді түрде баяндап, жан сырын жария етуді жөн деп ойлаймыз. Ал әзірге бата беретін әрбір аққу, сұңқардың толық тақуалық киімі және бес парыз намазы мен бірге сөз, тіл тазалығы да міндетті болу керек. Ал тек ордаға кіргенде немесе зиярат басына барғанда ғана тәнін жауып, басқа уақыттарда бір мезгілге ғана тәні ашық, арсыздыққа түссе онда ондай пендеде батаның қуаты да, астары да болмайды. Және батаның оң табан арқылы, табан, аяқ, балтыр, қан тазалығына қарай жерден 9;5:7 сандар арқылы бес атаның белгісіне жалғанып 18;48;81;32 санды көрініс беретін қуаттық шамалары бар. Бата беру кезінде де намазға сәждеге тұрғандай қол байлап, тыныштық сақтаумен, ал секіріп, билеп, жүріп немесе отырып бата беруге мүлде болмайтынын білгендеріңіз де абзал. Осыдан екі жыл бұрын батаның ішкі сырын, қателіктерін қалай анықтауға болатынын жазуға дайындалып едім аруақтар оған тыйым салды. Оған себеп, бұл жолдағы әлі қанаты қатпай, үйрену жолында жүргендерді, шайтан жамағаттары соңына түсіп, теле арналардан жаппай көрсетіп, басылым беттерінде жазып өш алуға және Ата жолын мазақ қылуға ғана себепші болады екенмін.

 Бірақ әрбір жақсылыққа шақырған мейлі қандай сөзбен болсын, тіптен алдасын, арбасын дәретін, киімін үйретіп, керуеннен өткізсе, әйтеуір ақиретпен кездесуге бір рет болса да мүмкіндік жасап, тәубеге келтіретін болса, онан кімге зиян келеді? Керісінше бір аруақтың болса да басы көтеріліп, әйтеуір бір мезгілде ондай пендесіне қолдауын берері де сөзсіз. Сондықтан жанды емдеу, тек Құдай патшалығының үлесінде болып, ақиретпен кездесуге шақырған қандай да бір пенденің соңынан еріп, ақшам шығын болды деп түсіну де надандық, дінсіздік. Тек ол ерткен пенденің де тақуалығы болуы шарт. Және қандай да бір қаражатты қалтасына салса, оған ренжуге болмайды құдай өзі есебін беріп, сіздің сынақ, ауырлық, тағдыр жүгіңізді керісінше садақаңыз арқылы өзіне арқалатып қояды. Егер қандай да бір шырақшылар, зияраттатушылар болсын, садақамен дүние жинағысы келсе өз тағдырынан, болашақ өмірге келетін ұрпақтарының несібе есебінен кеміту немесе өмір жастарын қысқарту арқылы есептеседі. Ал, мұндай жолда құрбандық, садақаны пайғамбарымыз да Раббымыздың көрсетуімен жоқ, жетімдерге бөліп үлестіріп отырғаны да хақ. Ал кейбір тақуалықты меңгеріп тылсымнан халықтың садақасын алып, батамен тазартуға арнаулы ұлықсат беріліп, осындай сауапты істерге, шырақшылыққа тұрғандар; олар әулиелердің қорғауында, садақамен алған жүктерін тазартып отыруда болатыны да сөзсіз… (Жалғасы бар).

 Егер ата жолында мөр және бата, зияраттау хикметтері, орда істері туралы сұрақтар немесе келеңсіз жағдайлар, басылымдарда түсініксіз ұғымдар болса, жоруы қиын аяндар болса да онда; (haruah@ mail.ru) поштасына жазсаңыз, келесі басылым бетінде рухани маңызды сұрақтарды талқылап жауабын береміз.

Қарасай ауданы. Алғабас ауылы. Бейбітшілік көшесі №6 үй. Байтасов. Тоқберген Кескір 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Сайт материалдарын пайдалану шарты:

Көшіріп басу, сілтеме беру, материалды жариялау (фото,видео,аудио жазбаларды қоса) atazholy.kz сайтындағы мақала авторының хат түріндегі рұқсаты берілгеннен кейін ғана жүзеге асырылады. Үшінші тараптың жарияланымды пайдалану құқығы тек рұқсат етілген жағдайда ғана жүзеге асырылады. Байланысу үшін арнайы нысанды пайдаланыңыз.