( Жалғасы, басы1;- 12;-ші бөлімдерінде)

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Алдыңғы бөлімде баяндалғандай шындық пен шынның ара жігіне тағы бір шолу жасай кетейік.

Шындық негізінен  философиялық астарлы сөз, оймен көрінісін табады. Ал шын – логикалық  біліммен байланысты. Сондықтан Құран да, барлық діндер кітабы да шындық түрінде түсіріліп елшілерге, пайғамбарларға оқылған. Сонымен бірге пайғамбарларға берілген кітаптардың бәрі де шындық түрінде баяндалып, оны өздері тірі кезінде қаншалықты амалдарын намазға айналдырды, ал қаншалығы философиялық шындық түрінде ашылмай да қалды.

( Жалғасы, басы1;- 11;-ші бөлімдерінде)

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Адамзат неден азады, жер бетіндегі түрлі табиғи апаттар, сынақтар, індет болған аурулар,  адам баласының туылмай жатып азаптарға түсуі т.б. толып жатқан бақытсыздықтар неден пайда болады, себебі қандай?- деген сауалдарға талай даналар қалам тартып өсиеттер, насихаттар қалдырғанмен заман білімділігі артып, адамзат өзінің білімінің арқасында бұрынғы замандарда мүмкін болмаған қиындықтарды жеңіп, тылсым құпия күштерін де білім арқылы меңгере бастағандықтан, ғылым-білімнің дамыған заманында өмір сүргендерден өзіміздің кереметтігімізді, өнер, ғылымнан артықшылығымызды,  жаратылыс құпияларын меңгеріп,

 ( Жалғасы, басы1;- 10;-ші бөлімдерінде)

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Қазақ елі ғана емес, әлем халқына келген түрлі апатты, азапты сынақтар мен шаруашылық саласындағы да күйзелістің негізгі себебі де ақ пен қара теңдігінің бұзылуынан, адамзат жан қуатының дамуының тежелуінен қаралық, зұлымдық күштердің үстемдікке жетуінен, оған қарсы жер мен көк арасына жаратушы үкімінің жаңадан қозғаушы себеп күштерінің пайда болуынан деген пайымдаудың ақыл тұрғысынан түсіндіру де және қазіргі таңда оның қабылдануы мүмкін емес.

                          ( Жалғасы, басы1;- 9;-ші бөлімдерінде)

 

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Алдыңғы 8-,9-шы тарауларда  адамзаттың тегі жын және шайтан қуаттарының адам болмысынан біртұтас қуатқа – мінезге, қылыққа және өнер-білімді меңгеруге қызметке тұратынын да ескерттік. Жалпы ислам және басқа діндер философтары мен теолог ғалымдары; «жындарды адамнан бұрын жаратты, олар жер бетінде хайуандар, түрлі жаратылыс егелері болып өмір сүрді» деп түсіндіреді.

     ( Жалғасы, басы1;- 8;-ші бөлімдерінде)

 

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Сонымен адамзаттың көместік жағдайдағы бейнесі екі жиіліктегі жаннан және рухтан тұрып, бұл рухани болмыстың заттық сипатында тән, ал рухани сипатын «дене» деп атаған дұрыс. Жан ақпен – жарықпен байланысты болса, ал рухани өріс жер бетіндегі барлық жаратылыс нәрселерімен байланысты болмақ. Ал адамзаттың  негізгі болмысы «АДАМДЫҚ» болса, кеңістіктегі тұрақты орынмен  және адамдық, денелік сипаты ағаштың жарыққа айналған зейнетінен және оны қоршап тұрған өрістік сипаттағы жеті түрлі бақшадан, ақыл сөз өнімінен құралып, шайтан да, жын да және екі түрлі еркектік, әйелдік адамдық бүкіл періштелік болмыс та осы орыннан, бақшадан өз орындарын алып, біртұтас бүкіл жаратылыс періштелерінің қасиеттік сипаты адам денесімен және көңілге байланған армен бейнеленбек.

VIII- Жын қуаттары мен адам болмысының рухани дәрежесінің  философиялық түсініктері

     (Жалғасы, басы1;- 7;-ші бөлімдерінде)

   

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Жоғарыдағы  алғашқы бөлімдерде баяндалғандай Хау анамызға алғашқы болып үндік қатынасқа түскен жылан негізінен ібіліс періштесінің Адам атамыз бен Хау ана денесіне рухани қызмет, сәжде  жасауға қарсы болғаннан кейін қуылған аласталған кезде өрістік түрде бейнеленген жыланға айналған еді. Ал ібілістің жаратылысы оттың негізі –  жын болса, оттың жалынынан ағашқа айналып, яғни шырша тектес  қарағай ағашы болып, жақсылық пен жамандықтың арасын ажыратып тұрушы, сол сияқты от пен судың арасын да бөліп өзара қатынасын  қалыптастырушы негізгі тек болып саналады.

Жоғарыда негізгі шайтан адамының көрінісінен Абай, Шәкәрім атамыздың суреттеуінен мағлұмат бердік.

Енді күнделікті өмірде, біздің ғылым-білім өркендеген заманымызда жаңа, түрленген жасырын бейнелерін көрсете кетсек. Шайтан адамдары ең қарапайым шаруадан бастап жоғары ел басқарушы және ақпарат орталықтарында, жазушы, ақын, кино, заң, дін, ағарту салаларында мыңдап қызмет жасап жүр десек өтірікші бола алмаймыз. Көше толған шашын жайып, еркекше киініп, түрлі әлем-жәлем болып, өздерін-өздері маймыл, жәндікке ұқсатуға тырысқан қыздарымыз, қатындарымыз және сондай аузында темекісі, жалаңаш, жалпы қылықтары ерсі, үстінен иіс су бұрқырып, қатынша сәнденетін еркектер тобы да шайтандар тобына жатады. Сол сияқты ел басқарған өздерін-өздері халықтың ақылшы, тура жолға салушымыз деп, шет жұрттың барлық қылығын тықпалап, қалалардың ішінде ескерткіштер тұрғызып, ата-бабалар аруағын құрметтеген болып, бастарына гүл қойып, шыршаны айналып, аяз атаға, қар қызына, елді өзге елдің азған теріс діндеріне табындырған, өздері де солай шоқынатындар шайтандар жамағаты болып табылады. Сол сияқты баспасөздер орталықтарында қызмет жасап, ата салт-дәстүріне қарсы түрлі әрекеттермен және партиялар құрып, билікке жету мақсатымен қандай да бір лауазымды пенденің немесе бір топтардың істерінің бір қателіктерін көре қалса, болмаса әдейі бұрмалап, күнәларын өсіріп, халыққа тез таратып, өздерін керемет құтқарушы, елге жан ашушы етіп, түрлі қитұрқы істерге ойланбай барып, аянбай жазып, өздерінің шоқыну қылықтарын бәрінен үстем етіп дәлеледеуге тырысып жатқан ақпарат майталмандары, саясаткерлер, ібілістің беделді сарбаздары болып есептеледі. Және бұлардың сүйенетін, қолдаушы жамағаттары мүфтият, намазхан, теолог, психолог, ғалымдар қауымы да, халық арасындағы соңдарынан ерткен мазхабшыл діншілер қауымы да жатады.

Бұлардың түпкі мақсаты қалайда қазақтың әдет-ғұрпы, салт дәстүрін өздерінің ойларына, өмірлік философиялық бағыттарына бағындырып, оңай басқарылып, айдауға көнетін, өздерін пайғамбар, пір санап, айтқанынан шықпайтын тобырларды қалыптастыру, шексіз билікке қолдарын жеткізу үшін жанталасуда. Енді нақты мысалдармен азған дәлелдер келтірейік; Аятта; «Олар, Алладан өзге өздеріне пайда, зиян келтіре алмайтын нәрселерге шоқынады. Сондай-ақ кәпірлер Раббына қарсы шыққанға жәрдем етеді.» (25-55).

             Жынды пенделер туралы ғибратты әңгіме;

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Бірде жұма намазының алдында жұма намазын тастамайтын ешкіммен көп араласпай, көп сөйлемейтін, өзімен-өзі тек намазын оқып, зікірін айтып жүретін үлкен қария кісімен оңаша кездесіп қалып, қажылық туралы әңгіме қозғалып сонан мен ол кісіге; Көп уайымдамаңыз, сіздердей адамдардың Алла Тағала Меккеге бармай-ақ  жанын апарып қажылығын қабыл қылады-деп жұбаттым.

               Жындылық пен жын шайтандық.

Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Жындылықтан құлшылығымызды түзеу арқылы Алланың хикметіне бөленіп, қазақи естілігімізді қалыптастыра аламыз және құдайға шүкір орта буын елге жанашыр, ақылы сау қазақтарымыз да барлық салада адал қызмет атқарып, қазағымыздың жыртылғанын жамап, кемісін толтыруға аянбай қызмет жасап жатқандар жеткілікті. Және туғаннан естілік қабілетімен, таза кітабымен өмірге келген жастарымыз да көбейіп, небір сау сөздерді үлкендерге үйретіп жатқандарымыз да бар.

                Жынды пенде  мен жындылық.

Жын дегенді діншілердің пайымдауынша адам баласы тек өмір сүру барысында жұқтырытын, табатын кесел, науқас, дерт сияқты түсіндіреді. Ал негізінде жын – адам баласының мінезі болып, тағдырдың жазылған жаратылыс кітабы болып, есту, көру, ойлау қабілеттерімен өлшенеді. Енді шайтан адам баласының тілімен, яғни ішкі үнімен жын арқылы дауысқа, дыбысқа айналады. Бұдан басқа адам баласының тағдырына жазылған, таза ақылмен байланысқа түсетін кісілігі, яғни «еркі»-жігері болады.